Provozovatel - prodávající

Prodávajícím je společnost HERBAL WORLD, s.r.o. , IČ 08992240, se sídlem Ovocný trh 579/6, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 328816, DIČ: CZ08992240, bankovní spojení: 2184509002/5500, tel.: +420 603 845 256, e-mail: rosta@herbalworld.cz, adresa internetového obchodu www.herbalworld.cz („Prodávající“).

 

I. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Prodávajícího jako prodávajícího a fyzické osoby - spotřebitele jako kupujícího („Zákazník“) při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího.

1.2 Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

1.3 Právní vztahy mezi Prodávajícím a Zákazníkem, které nejsou výslovně upraveny v těchto obchodních podmínkách ani v kupní smlouvě uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění („Občanský zákoník“), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění („Zákon o ochraně spotřebitele“).

1.4 V případě jakýchkoliv rozporů mezi těmito obchodními podmínkami a kupní smlouvou uzavřenou mezi Prodávajícím a Zákazníkem, mají přednost ustanovení kupní smlouvy s tím, že obchodní podmínky tvoří její nedílnou součást.

 

II. Kupní smlouva

2.1 Předmětem kupní smlouvy je zásilkový prodej potravinových doplňků („Zboží“).

2.2 Za účelem objednání Zboží vyplní Zákazník objednávku. Před zasláním objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat, případně měnit údaje do objednávky doplněné. Po doplnění objednávky Zákazník objednávku odešle, čímž vzniká kupní smlouva (vlastnické právo ke Zboží však přejde na Zákazníka až úplným uhrazením kupní ceny za Zboží a předáním Zboží Zákazníkovi). Přijetí objednávky je následně Zákazníkovi potvrzeno e-mailem zaslaným na e-mailovou  adresu, kterou Zákazník zadal  v objednávce (na vznik kupní smlouvy však toto e-mailové potvrzení nemá vliv).

2.3 Před odesláním objednávky, tj. před uzavřením kupní smlouvy, Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

2.4 Vzniklou kupní smlouvu (včetně dohodnuté kupní ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody Prodávajícího a Zákazníka nebo ze zákonných důvodů. V případě, že již Zákazník uhradil kupní cenu, nebo její část, bude mu tato částka bez prodlení převedena zpět na jeho bankovní účet.

2.5 Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám.

 

III. Přepravní a platební podmínky

3.1.1 Přehled způsobů doručení zásilek a jejich ceny s DPH pro Českou republiku:

- Balíkovna – vyzvednutí balíků v rozsáhlé síti Balíkoven s rychlým odbavením. Dobírka zdarma 69,- Kč

- Česká pošta Balík Do ruky – doručení balíků do rukou adresáta na vybranou adresu 109,- Kč

Dobírka Česká pošta Balík Do ruky 40,- Kč

____

- PPL – doručení na adresu 125,- Kč

- PPL Parcel Shop  výdejní místo 69,- Kč

- Dobírka PPL 30,- Kč

V případě, že si Zákazník v seznamu PPL Parcel Shop - výdejních míst vybere již neaktivní výdejní místo, jehož neaktivitu systém PPL nestačil do seznamu výdejních míst propsat, bude zásilka Zákazníka automaticky umístěna do nejbližšího výdejního místa.

V případě, že se Zákazník rozhodne během objednávky využít možnost Dobírky a zásilku si nepřevezme od dopravce, nebo nevyzvedne v PPL Parcel Shop/Balíkovna - výdejním místě, je povinen Prodávajícímu uhradit na základě faktury na bankovní účet Prodávajícího částku vynaloženou na dopravu a dobírku.

 

- Osobní odběr (Praha 1) v sídle společnosti Herbal World, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online (po předchozí domluvě bankovním převodem).

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na základě předchozí domluvy na adrese Ovocný trh 579/6, 2. patro, Praha 1 110 00. Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

Osobní odběr (Praha 2): obchod Pramen zdraví v Podskalí, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online.

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na adrese Podskalská 16, Praha 2 128 00, kontakt: +420 777 893 993. Otevírací doba: Pondělí - Pátek: 8.00 - 17.00.

Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

Osobní odběr (Ostrava - Poruba): obchod Zóna zdraví, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online.

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na adrese Porubská 552/26, Ostrava-Poruba 708 00, kontakt: +420 602 130 808. Otevírací doba: Pondělí - Pátek: 8.30 - 16.30.

Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

Osobní odběr (České Budějovice): obchod Roosevelt Fashion Store, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online.

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na adrese Hradební 7 (vchod z ulice Kanovnická), České Budějovice 370 01, kontakt: +420 601 154 344. Otevírací doba: Pondělí - Pátek: 9:00 - 17:00; Sobota: 9:00 - 12:00; Neděle: Zavřeno.

Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

Osobní odběr (Plzeň): kosmetický salon Prima Donna, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online.

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na adrese Budilova 5, Plzeň 301 00, kontakt: +420 723 982 394; +420 377 235 220. Provoz recepce: Pondělí - Pátek: 9:00 - 17:00.

Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

Osobní odběr (Plzeň-jih): rodinný dům stálého zákazníka, dopravné zdarma. Úhrada zboží je možná pouze předem platební kartou online.

Osobní vyzvednutí po dokončení objednávky na základě předchozí domluvy na adrese Kotovice 18, Kotovice 333 01. Pro osobní vyzvednutí je nutné předložit daňový doklad - fakturu k objednávce, která je v systému evidovaná již jako proplacená.

 

Úhradu Zboží lze provést při volbě osobního odběru pouze předem:

- platební kartou online – Online platby probíhají přes zabezpečenou platební bránu GP webpay. 

Bezpečný a snadný způsob platby pro majitele karet VISA a Mastercard. V případě nedodání zboží je Vám platba vrácena.

Platbu bankovním převodem lze provést pouze po předchozí telefonické domluvě nejpozději následující pracovní den od data vytvoření objednávky. Zástupce společnosti Vás bude kontaktovat s možnostmi termínů vyzvednutí až po připsání částky za objednávku na účet společnosti.

 

Při objednávce nad 2.000,- Kč (s DPH)  dopravné zdarma. 

 

3.1.2 Přehled způsobů doručení zásilek a jejich ceny s DPH pro Slovenskou republiku:

- PPL – doručení na adresu  8 EUR

PPL Parcel Shop  výdejní místo 5 EUR

- Dobírka 2 EUR

 

3.2.1 Úhradu Zboží lze provést:

- platební kartou online, bankovním převodem online, Google Pay, Apple Pay – Online platby probíhají přes zabezpečenou platební bránu GP webpay

Bezpečný a snadný způsob platby pro majitele karet VISA a Mastercard, bankovního účtu, nebo moderní služby Google Pay & Apple Pay. V případě nedodání zboží je Vám platba vrácena.

- v hotovosti nebo kartou dopravci v případě dobírky,

- bankovním převodem na číslo účtu 2184509002/5500 - pouze po předchozí telefonické domluvě (tel. číslo: +420 606 838 927).

Platbu bankovním převodem lze provést nejpozději následující pracovní den od data vytvoření objednávky.

3.2.2 Úhradu Zboží pro Slovenskou republiku lze provést:

platební kartou online, bankovním převodem online, Google Pay, Apple Pay – Online platby probíhají přes zabezpečenou platební bránu GP webpay

Bezpečný a snadný způsob platby pro majitele karet VISA a Mastercard, bankovního účtu, nebo moderní služby Google Pay & Apple Pay. V případě nedodání zboží je Vám platba vrácena.

- v hotovosti nebo kartou dopravci v případě dobírky,

- bankovním převodem na číslo účtu 2184509002/5500 - pouze po předchozí telefonické domluvě (tel. číslo: +420 606 838 927):

IBAN: CZ5355000000002184509002; SWIFT: RZBCCZPP; Název účtu: HERBAL WORLD, s.r.o.

Platbu bankovním převodem lze provést nejpozději následující pracovní den od data vytvoření objednávky.

3.3 Jakékoliv slevy uplatňované při nákupu na internetových stránkách Prodávajícího nelze sčítat. Na jeden nákup lze uplatnit pouze jednu slevu (tj. jeden slevový kód či kupón). Nárok na slevu nelze kompenzovat jakýmkoliv jiným způsobem. Slevy nelze kombinovat.

 

IV. Dodací lhůta

4.1 Dodací lhůta začíná běžet ode dne obdržení objednávky (v případě dobírky), nebo ode dne připsání kupní ceny na účet Prodávajícího (v případě platby kartou online) za podmínky obdržení všech podkladů, které jsou nutné pro včasné vyřízení objednávky. 

4.2 V případě, že Zboží nebude na skladě, oznámí Prodávající Zákazníkovi předpokládaný termín dodání. Dodací lhůta se považuje za splněnou včas, jestliže Zboží bude připraveno k předání nejpozději poslední den sjednané nebo dodatečně sjednané dodací lhůty.

4.3 Není-li Prodávající schopen do 30 kalendářních dní odeslat Zboží Zákazníkovi (předat k přepravě prvnímu přepravci), je povinen vrátit bez zbytečného odkladu částku mu zaslanou Zákazníkem k předmětné objednávce, a to na bankovní účet Zákazníka.

4.4 Dodací lhůty uvedené na internetových stránkách Prodávajícího mají pouze informativní charakter a negarantují dodání v těchto lhůtách.

 

V. Odstoupení od kupní smlouvy

5.1 Zákazník má v souladu s § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí Zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů Zboží, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky Zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě písemně doporučeným dopisem nebo elektronicky na emailovou adresu Prodávajícího a to za použití Formuláře pro vrácení/reklamaci zboží. Do 10 pracovních dní ode dne, kdy bude Prodávajícímu doručeno oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, bude Prodávající informovat Zákazníka o dalším postupu.

5.2 Zákazník je obeznámen, že právo na odstoupení od kupní smlouvy nelze u některého zboží využít - nelze tak mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží v zavřeném obalu, které Zákazník z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpět (vztahuje se zejména na potravinové doplňky).

 

VI. Odpovědnost za vady Zboží

6.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.

6.2 Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že v době, kdy Zákazník Zboží převzal:

- má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající popsal, nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu Zboží,

- se Zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se Zboží tohoto druhu obvykle používá,

- Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

- je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, 

- Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

6.3 Právo Zákazníka z vadného plnění zakládá vada, kterou má Zboží při přechodu nebezpečí škody na Zákazníka (převzetí Zboží), byť se projeví až později. Právo Zákazníka založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.

6.4 Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má Zákazník právo:

- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady nebo dodáním chybějícího Zboží,

- na přiměřenou slevu z kupní ceny Zboží, nebo

- na odstoupení od kupní smlouvy.

6.5 Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Zákazník, že vady neodstraní, může Zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od kupní smlouvy odstoupit.

6.6 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má Zákazník právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

6.7 Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době 24 měsíců od převzetí. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke Zboží uvedena doba, po kterou lze Zboží použít, má se za to, že Zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti (exspirace).

6.8 Zjistí-li Zákazník při převzetí Zboží vady, musí tyto skutečnosti sdělit Prodávajícímu vždy písemně doporučeným dopisem nebo elektronicky na emailovou adresu Prodávajícího, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 dnů od převzetí Zboží. K tomuto oznámení použije Formulář pro vrácení/reklamaci zboží.

6.9 Požádá-li o to Zákazník, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti. Uplatní-li Zákazník právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.

6.10 O vyřízení reklamace je Zákazník informován elektronicky, telefonicky nebo písemně a to ve lhůtě do 30 dnů od jejího přijetí.

 

VII. Mimosoudní řešení sporů

7.1 Dle ust. § 20c Zákona o ochraně spotřebitele má každý Zákazník právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu s Prodávajícím vzniklého z kupní smlouvy.

7.2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, IČ: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Zákazníkem z kupní smlouvy.

7.3 Mimosoudní řešení sporu se zahajuje na návrh Zákazníka, který je Zákazník oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Prodávajícího poprvé.

7.4 Další informace o náležitostech návrhu na zahájení sporu a způsobu jeho vedení jsou uvedeny v ust. § 20c až 20h Zákona o ochraně spotřebitele.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

8.1 Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetové stránce Prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky tehdy, není-li mezi Prodávajícím a Zákazníkem písemně dohodnuto něco jiného.

8.2 Odesláním elektronické objednávky Zákazník bez výhrad akceptuje veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, jakož i v den odeslání objednávky platnou výši ceny objednaného Zboží (včetně příp. expedičních a dopravních nákladů) uvedenou na internetové stránce, nebude-li v konkrétním případě dohodnuto jinak.

8.3 Prodávající je oprávněn tyto obchodní podmínky měnit.

8.4 Tyto obchodní podmínky jsou platné od 1. 5. 2021.

8.5 Prodávající za účelem vyřízení objednávky a plnění uzavřené kupní smlouvy zpracovává osobní údaje  kupujícího v souladu se zásadami podrobně popsanými v dokumentu  Ochrana osobních údajů v e-shopu HERBAL WORLD, který je dostupný na stránkách www.herbalworld.cz.